ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΥ
ΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΚΑΒΟΣ
Σ' ένα μπαρ της Τοκοπίλλα
κι ειν΄αλάργα τόσο η Τοκοπίλλα"
μας προσμένουν πίπες αδειανές
και τελωνοφύλακες στο Τσίλι
Καββαδίας...
Όταν την πρωτοείδα
φτυστή ήτανε ίδια
με τη σταρ Εμμανουέλα,*
νωχελική στο πήγαινε-έλα
σε πολυθρόνα μπαμπού,
φτυστή ήτανε ίδια
με τη σταρ Εμμανουέλα,*
νωχελική στο πήγαινε-έλα
σε πολυθρόνα μπαμπού,
με βλέμα πάντα αλλού,
όπως ήταν και κείνη
κι έτσι έμεινε στη μνήμη.
Την ερωτεύτηκα...το θύμα,
πλήγμα μεγάλο για το χρήμα
πούχα μες το κομπόδεμά μου,
απ' τη σκληρή δουλειά μου.
Μπαργούμαν ήταν η Λίλα
σε μπαρ στην Τοκοπίλα*,
που δάγκωνε σα σκύλα
καρδιές και πορτοφόλι.
Βγήκαμε στο πόρτο όλοι
για να ξεχαρμανιάσουμε,
και κάπως να ξεχάσουμε...
εκείνη τη μικρή Οδύσσεια
πούχαμε με το "Φρίσια"
στον μανιασμένο Ειρηνικό,
που ρούφηξε τον Θιακό,
έξω από τα ρέλια* *κάγκελα
και αμποτσάριστα* βαρέλια *άδετα
κλαδέψανε τον Μαραβέλια...
όπως ήταν και κείνη
κι έτσι έμεινε στη μνήμη.
Την ερωτεύτηκα...το θύμα,
πλήγμα μεγάλο για το χρήμα
πούχα μες το κομπόδεμά μου,
απ' τη σκληρή δουλειά μου.
Μπαργούμαν ήταν η Λίλα
σε μπαρ στην Τοκοπίλα*,
που δάγκωνε σα σκύλα
καρδιές και πορτοφόλι.
Βγήκαμε στο πόρτο όλοι
για να ξεχαρμανιάσουμε,
και κάπως να ξεχάσουμε...
εκείνη τη μικρή Οδύσσεια
πούχαμε με το "Φρίσια"
στον μανιασμένο Ειρηνικό,
που ρούφηξε τον Θιακό,
έξω από τα ρέλια* *κάγκελα
και αμποτσάριστα* βαρέλια *άδετα
κλαδέψανε τον Μαραβέλια...
Πρώτη, του ντεκ η επιμέλεια,
θανατηφόρα δε αμέλεια
πράγματα αμποτσάριστα.
Χανόμαστε... 'Τώρα μάλιστα''
μουρμούρισα μονολογώντας,
και ψυχραιμία μη κρατώντας,
γιατί έβλεπα πώς σαρωνόνταν,
με κύματα βουνά π' ερχόνταν,
τα πάντα πάνω στη κουβέρτα
και κάναμε ''νερά'' αβέρτα.
Θα την γλυτώσω κι από δω
για να μην πολυλογώ.
Πάνω σε μιά δεξαμενή,
τώρα, για την επισκευή,
πελώριο στέκει το βαπόρι,
στην Τοκοπίλλα που με ζόρι,
ίσα που είχε αυτό χωρέσει....
Τ' ομολογώ, μου είχε αρέσει
από την πρώτη τη στιγμή,
η Λίλα και τρελός γι αυτή
έγινα ο αγαθιάρης,
κοτζάμ εικοσιδυάρης.
Θ' ακολουθήσουν κι άλλες,
μικρές μα και μεγάλες.
Με ξεπαράδιασαν...αλλά
τί να τα κάνεις τα λεφτά
σκέφτομαι καμιά φορά,
με ΕΝΦΙΑ* και με ΕΙΣΦΟΡΑ* *έκτακτοι φόροι λόγω πτώχευσης
θα μου τα τρώγαν τώρα δα,
οι δόκιμοι εθνοσωτήρες,
σκέτοι οδοστρωτήρες,
θερίζουν συνταξιούχων δώρα,
κι ακολουθεί με φόρα,
ο νόμος για κόψιμο του ΕΚΑΣ*. *επίδομα χαμηλοσυνταξιούχων
και δεν είμαι ευτυχώς λεφτάς,
γιατί βρόμα βγήγε πως θ' ανοίγουν
σπίτια, θυρίδες, μήπως κρύβουν,
χρήματα οι ματσωμένοι...
Σκέφτομαι... έτσι που πηγαίνει,
θα γίνουν πολλοί οι μπατιρημένοι
που θάρθουν στο δικό μου κλαμπ...
καλά που τάτρωγα στις παμπ
και στα χαμαιτυπεία,
τότε που ήμουνα στα πλοία...
Σημειώσεις :
* Τοκοπίλλα -Χιλή, Εδώ γίνονται οι πρώτοι τελωνειακοί έλεγχοι του φορτίου. Η Τοκοπίλλα της Χιλής είναι το πρώτο λιμάνι που πιάνουν τα πλοία που έρχονται από Αυστραλία-Νέα Ζηλανδία προς Αμερική, 6000 ναυτικά μίλια μακριά από το Port Pegassu. Μετά, ανεβαίνοντας για Παναμά, το πλοίο έπιανε Περού. _______
πηγή: dimitristsokakis.blogspot /port-pegassu.ht
* Εμμανουέλα, Ταινία που λογοκρίθηκε στη χώρα μας λίγο μετά το τέλος της Χούντας. Ένα φιλμ που σκανδάλισε το κοινό και άνοιξε τον δρόμο της αλλαγής των κινηματογραφικών, και όχι μόνο, ηθών.. Ο πρόεδρος, ο εισαγγελέας και οι σύνεδροι του δικαστηρίου που δικάζει την υπόθεση της ερωτικής ταινίας "Εμμανουέλα", παρακολουθούν σε ιδιωτική προβολή το έργο προκειμένου να μορφώσουν ανέτως προσωπική άποψη επί του θέματος. Κατά τη διάρκεια της δίκης, καθηγητές Πανεπιστημίου καταθέτουν ότι η ταινία "ότι τρώσκει βαναύσεως την κοινώς παραδεδειγμένη παρ' ημίν ηθικήν" και "διεγείρει τον σεξουαλικό ίμερο". Τελικά η ταινία απαγορεύεται ως άσεμνη ενώ οι αιθουσάρχες αθωώνονται".
Η "Εμμανουέλα" δίχασε ακόμη και τις φεμινιστικές οργανώσεις καθώς υπήρξαν διαμαρτυρίες ότι η καυτή ηρωίδα παρουσιαζόταν ως αντικείμενο ανδρικών φαντασιώσεων, με την αντίθετη πλευρά να υποστηρίζει ότι συμβόλιζε τη γυναικεία δύναμη και απελευθέρωση. Όπως και να' χει η Κριστέλ έγινε με το "καλημέρα" ένα σύμβολο του σεξ και συνέχισε να παραδίδει μαθήματα ερωτισμού στη μεγάλη οθόνη,
Στα χρόνια που ακολούθησαν η "Εμμανουέλα" άνοιξε το δρόμο και για άλλες παρόμοιες παραγωγές, έθεσε εντός νόμου το κινηματογράφο της "κλειδαρότρυπας" και "έμαθε" το σεξ στους εφήβους κάνοντας πιο οικείο το γυμνό σώμα.
* Εμμανουέλα, Ταινία που λογοκρίθηκε στη χώρα μας λίγο μετά το τέλος της Χούντας. Ένα φιλμ που σκανδάλισε το κοινό και άνοιξε τον δρόμο της αλλαγής των κινηματογραφικών, και όχι μόνο, ηθών.. Ο πρόεδρος, ο εισαγγελέας και οι σύνεδροι του δικαστηρίου που δικάζει την υπόθεση της ερωτικής ταινίας "Εμμανουέλα", παρακολουθούν σε ιδιωτική προβολή το έργο προκειμένου να μορφώσουν ανέτως προσωπική άποψη επί του θέματος. Κατά τη διάρκεια της δίκης, καθηγητές Πανεπιστημίου καταθέτουν ότι η ταινία "ότι τρώσκει βαναύσεως την κοινώς παραδεδειγμένη παρ' ημίν ηθικήν" και "διεγείρει τον σεξουαλικό ίμερο". Τελικά η ταινία απαγορεύεται ως άσεμνη ενώ οι αιθουσάρχες αθωώνονται".
Η "Εμμανουέλα" δίχασε ακόμη και τις φεμινιστικές οργανώσεις καθώς υπήρξαν διαμαρτυρίες ότι η καυτή ηρωίδα παρουσιαζόταν ως αντικείμενο ανδρικών φαντασιώσεων, με την αντίθετη πλευρά να υποστηρίζει ότι συμβόλιζε τη γυναικεία δύναμη και απελευθέρωση. Όπως και να' χει η Κριστέλ έγινε με το "καλημέρα" ένα σύμβολο του σεξ και συνέχισε να παραδίδει μαθήματα ερωτισμού στη μεγάλη οθόνη,
Στα χρόνια που ακολούθησαν η "Εμμανουέλα" άνοιξε το δρόμο και για άλλες παρόμοιες παραγωγές, έθεσε εντός νόμου το κινηματογράφο της "κλειδαρότρυπας" και "έμαθε" το σεξ στους εφήβους κάνοντας πιο οικείο το γυμνό σώμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.